Ostatnie dziewięć miesięcy minęły na stawianiu higieny na pierwszym miejscu. Nie inaczej będzie w 2021 roku. Wraz ze szczepionką i coraz większym luzowaniem obostrzeń nie minie zapotrzebowanie na maseczki i płyny do dezynfekcji. Międzynarodowi eksperci twierdzą, że również marki kosmetyczne będą bardziej wyczulone na ten aspekt. Wprowadzą zmiany do receptur, by każdy ich produkt gwarantował oczyszczanie przy jednoczesnym dbaniu o walory zapachowe i estetyczne produktów. Beauty trendy na 2021 rok to przede wszystkim dopasowanie do zmieniających się okoliczności.
Maseczki mocno zweryfikowały wybory makeupowe przeciętnych miłośniczek kolorów. W niepamięć odeszło używanie kosmetyków łatwo ścieralnych. Królowymi 2021 roku będą więc szminki i pomadki w płynie, które pod maseczkami potrafiły wytrzymywać nawet kilka godzin.
Od niszczących włosy laserów dostępnych w domowym użytku i mikroprądowych rolek po zaawansowane technologicznie gadżety do konturowania – z tego wszystkiego można skorzystać we własnych czterech ścianach. Klienci wracają do domowych urządzeń do pielęgnacji skóry i ciała. Marki to zauważyły i wymyślają genialne gadżety zarówno do włosów, jak i skóry. Ułatwiają tym samym rutynę pielęgnacyjną i demokratyzują zabiegi, które kiedyś były dostępne wyłącznie w salonach.
Przeciętny człowiek dotyka włosów 10 razy w ciągu godziny. Przez to stają się zanieczyszczone drobnoustrojami, których nie widać. Między innymi Safe Hair i BioSilk opracowują antybakteryjną pielęgnację włosów. Produkty (szampony, spraye oczyszczające itp.) z antybakteryjnymi środkami dezynfekującymi mają jednocześnie eliminować zarazki i usuwać brud.
Pielęgnacja skóry głosy staje się oficjalnie jednym z podstawowych trendów kosmetycznych. Trychologia to jednak nie tylko dobieranie odpowiednich szamponów, masek czy odżywek, ale również działanie od wewnątrz. Według ekspertów, beauty trendy na rok 2021 obejmą osocze bogatopłytkowe (zastrzyki z „płynnego złota”, które przeciwdziałają wypadaniu włosów), stosowanie suplementów pomagających w utrzymaniu zdrowia włosów i zabiegi na poprawę kondycji skóry głowy (na przykład botoks).
Świadomość ekologiczna konsumentów rośnie z roku na rok. W trendach pojawiała się ona również w 2020 roku, ale obecnie zyskiwać będzie również naturalne podejście do własnej urody. 2021 rok ma być odejściem od prostowania czy nadmiernej stylizacji włosów. To czas postawienia na to, co dała natura.
Więcej o branży beauty będzie można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!
Sprawdź nas także na Facebooku:
Złotym sponsorem targów B2beauty Trends Show jest producent produktów i akcesoriów do przedłużania rzęs, Crystal Lashes.
B2Beauty Trends Show Team