Strategie SEO dla branży beauty. Co zrobić, by dotrzeć do klienta?

W biznesie sam kreatywny i oryginalny koncept nie wystarczy. By odnieść sukces, należy znaleźć sposób, by dotrzeć do klienta. Poznaj strategie SEO dla branży beauty.

Zdefiniuj klienta

Strategie SEO dla branży beauty opierają się w dużej mierze nie tylko na znajomości sektora, ale również samego brandu. Na podstawie danych i badań persony kupującego można zorientować się, kto będzie kupował dany produkt. Stworzenie takiej półfikcyjnej reprezentacji pomoże marce w generowaniu słów kluczowych i tworzeniu silnej strategii treści.

CONTENT MARKETING. JAK WYKORZYSTAĆ GO W BRANŻY BEAUTY?

Jakie grupy klientów można wyróżnić? Takich, który są świadomi ceny, są w stanie wydać na produkt więcej niż przeciętnie, należą do młodszej lub starszej grupy wiekowej, korzystają z najbardziej popularnych mediów społecznościowych. Dzięki wypisaniu tych cech, właściciel danego brandu będzie bardziej świadomy najlepszego pola pozycjonowania SEO produktu.

Analizuj konkurencję

To kolejny podstawowy krok. Warto podzielić konkurentów na grupy podstawowe, drugorzędne i trzeciorzędne i sprawdzić ich strony internetowe oraz obsługę klienta. Dzięki temu można się będzie przekonać, co zrobić lepiej. Ważna jest też struktura cenowa i porównanie jak dana marka pozycjonuje się w poszczególnych zakresach. Na podstawie opinii klientów konkurencji można zobaczyć, czego chcą i potrzebują idealni klienci. Dobrze jest też kontrolować media społecznościowe i przeglądać komentarze, aby zobaczyć, jak inne brandy angażują się w swoją społeczność.

Badanie słów kluczowych w branży kosmetycznej

Słowa kluczowe są podstawą strategii SEO marki w branży kosmetycznej. Badanie, które długoterminowe i krótkoterminowe mogą podnieść wartość brandu, jest absolutnie niezbędnym krokiem.

Przykład słów? W przypadku salonu kosmetycznego będą to między innymi nazwy oferowanych usług – na przykład przedłużanie rzęs, microblading brwi czy wypełnianie ust. Mądrze jest też zainwestować czas w znalezienie słów kluczowych dłuższych, które są bardzo specyficzne dla marki i rynku docelowego. Należą do nich zwroty, które są dłuższe niż 3-4 słowa. Warto więc pomyśleć o krótkich zdaniach, które potencjalny nabywca mógłby wpisać w pasku wyszukiwania Google.

NETWORKING A MEDYCYNA ESTETYCZNA. KONIECZNY KROK W STRONĘ ROZWOJU SIECI KONTAKTÓW

Te bardzo szczegółowe słowa kluczowe mogą pomóc marce kosmetycznej dokładniej skierować się do osób znajdujących się na dole lejka marketingowego i sprzedażowego, co przełoży się na lepsze konwersje. Dłuższe słowa kluczowe są bowiem mniej konkurencyjne niż krótkie (na przykład microblading brwi) i przynoszą brandowi ruch o wyższej jakości.

Popraw stronę internetową pod kątem SEO

Pierwsze, o czym warto pamiętać w tej kwestii, to zwiększenie bezpieczeństwa na stronie internetowej. Wiąże się to z zakupem certyfikatu Secure Sockets Layer, który zapewni symbol kłódki przy adresie internetowym. Dzięki niemu użytkownicy wiedzą, że ich informacje są bezpieczne i nie dostaną się w ręce hakerów.

Ważne jest też dostosowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych, które gromadzą 60-70 procent ruchu z wyszukiwarek. Oto kilka sposobów sprawdzenia, czy witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych:
- Zaimplementuj znaczniki schematu
- Korzystaj z elastycznego projektowania witryn internetowych
- Upewnij się, że obrazy są skompresowane, aby zmaksymalizować szybkość
- Wyeliminuj flash

BEAUTY TRENDY NA 2021 ROK

Oto kilka sposobów sprawdzenia szybkości działania na komórkach, aby poprawić wynik czasu otwarcia witryn:
- Testy A / B lub zmiany w wyświetlanych reklamach
- Zmiany w routingu ruchu internetowego
- Testowanie na różnych urządzeniach, takich jak wysokowydajny komputer stacjonarny i laptop o niskiej wydajności
- Rozszerzenia przeglądarki, które wprowadzają JavaScript i dodają/modyfikują żądania sieciowe
- Oprogramowanie antywirusowe

SEO

Spróbuj poprawić metaopis dla lepszego SEO

Metaopis to krótki fragment tekstu, około 155 znaków, które streszcza zawartość stron w wyszukiwarkach. Każda ze stron wymaga silnego metaopisu, aby potencjalni odwiedzający mogli zorientować się, co będą przeglądać podczas odwiedzania witryny. Warto upewnić się, że zawiera wiele słów kluczowych, ale wskazuje również, jakiego rodzaju treści napotkają użytkownicy.

Każdy powinien zawierać:
- słowa kluczowe charakterystyczne dla treści na stronie
- call to action

Nie zapominaj o tekście alternatywnym!

Dodanie tekstu alternatywnego do obrazów w witrynie pomoże poprawić dostępność sieci. Alternatywny tekst pomoże zarówno niedowidzącym odbiorcom, jak i robotom podczas skanowania tekstu alternatywnego, aby uzyskać głębsze zrozumienie obrazów, które użyto dla każdego elementu treści.

REKRUTACJA W SALONIE BEAUTY. NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Strony przekierowujące

Strony przekierowujące mogą faktycznie posłużyć do poprawy rankingu SEO. Jeśli produkt został wycofany lub wygasł, można użyć strony przekierowania 301, aby skierować użytkowników do najnowszych produktów. Zasadniczo użycie strony przekierowującej 301 pozwoli marce kosmetycznej dostarczać użytkownikom najnowsze produkty.

Wykład "Słowa klucze w polecaniu zabiegów premium i profesjonalnych kosmetyków" podczas B2Beauty Trends Show wygłosi Marta Fiłoń.

B2Beauty Trends Show
6 maja 2021
PGE Narodowy, Warszawa
Więcej informacji: b2beautytrends.pl

Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Złotym sponsorem targów B2beauty Trends Show jest  producent produktów i akcesoriów do przedłużania rzęs, Crystal Lashes.

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…