Social media a branża beauty. Na co zwrócić uwagę?

Biznes urodowy i social media mają ze sobą bardzo dużo wspólnego. Przecież w portalach społecznościowych chodzi o to, by pokazywać się od najpiękniejszej strony! Jak je wykorzystać, by branża beauty była dobrze wypromowana?

Współczesny biznes nie istnieje bez dopracowanych kanałów social media. To dzięki nim potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o istnieniu firm, a te wykorzystują je do rywalizacji z konkurencją. Co zrobić, by wyróżnić się na tle innych? Jak branża beauty może budowana w mediach społecznościowych i jak ma przekonać do siebie nowych klientów?

Wiele portali – wiele możliwości

Niektóre najpopularniejsze w Polsce portale są wręcz stworzone do tego, by promować w nich treści związane z urodą.

Instagram

Największym potentatem jest Instagram, który opiera się na jakościowych fotografiach. Właściciele firm dobrze o tym wiedzą i to wykorzystują zarówno w zdjęciach produktowych, jak i w przypadku modelek. Ważne, by profile te zachowywały spójność kompozycyjną i podkreślały charakter marki. Zdjęcia średniej jakości, wrzucane chaotycznie i bez pomysłu nie będą najlepszą reklamą. Warto jest wykorzystać pełny potencjał estetyczny portalu.

Dobrym tego przykładem jest polska marka Inglot.

branża beauty inglot

branża beauty inglot

Facebook

Jeśli chodzi natomiast o Facebook, póki co jest to bardziej intuicyjne narzędzie do pozyskiwania klientów niż Instagram. Dlaczego? Ponieważ jego layout jest dużo bardziej nastawiony na informowanie, a nie tylko na pokazywanie poszczególnych postów. Stwarzając konto firmowe można wyodrębnić dane kontaktowe i rozpisać historię firmy, ale także pokazać cennik usług. Ponadto, platforma ta daje możliwość ułatwienia kontaktu z klientem przez czynnego 24h/7 chatbota, który odpowiednio ustawiony odpowie na pytania odwiedzających platformę. Można również podpiąć pod profil zakładkę do rezerwacji terminów zabiegów.

QUALITY HOUSE OF BEAUTY

Youtube

Niejednokrotnie w salonach działają pasjonaci, dla których praca nie kończy się na tym, co robią w salonie. Dokształcają się, tworzą własne kompozycje, specjalizują się w poszczególnych działach urody i chwalą się tym w social mediach.

Można to wykorzystać na platformie Youtube. Tutoriale, porady, a także videoblogi z działania salonu na pewno wzbogacą kontent Facebookowy oraz Instagramowy i będą kolejną skuteczną drogą do wzmocnienia pozycji marki w social media. Im więcej tego typu materiału, tym większa przewaga nad konkurencją, która podobnych rzeczy nie jest w stanie stworzyć.

Akcja interakcja

Social media to tak naprawdę wielka sieć zależności. To na podstawie opinii klientów niejednokrotnie inni podejmują decyzję o tym, czy sięgnąć po dany produkt lub usługę czy też nie. Warto docenić tych, którzy są z marką od dłuższego czasu na przykład poprzez konkursy. Najciekawsze makijaże, najlepsze stylizacje czy też „wasz” look po wyjściu z salonu – repostowanie zdjęć i filmików jest dla firmy świetną reklamą. Potencjalny klient, który jeszcze nie skorzystał z usług salonu/produktów, dowie się dzięki nim, że są zadowoleni konsumenci.

Hashtagi

To często niedoceniane narzędzie, ale bardzo przydatne. Instagram otworzył się na możliwości followania nie tylko poszczególnych kont, ale również hashtagów. Nie można o nich zapominać przy tworzeniu postów! Zwiększają one potencjalny zasięg wpisów i pozwalają na dotarcie do zainteresowanej grupy odbiorców.

Geolokalizacja

Innym narzędziem, z którego nie każda firma korzysta, jest geolokalizacja postów. Jest ona przydatna szczególnie na Instagramie, a już najbardziej w relacjach, które są jednym z „najcieplejszych” miejsc na mapie aplikacji. To właśnie dzięki oznaczeniom miejsc, w których zrobiony jest dany kontent, pojawia się on w ogólnej wyszukiwarce i trafia do jeszcze szerszego grona odbiorców. To otwiera drogę do pozyskania kolejnych obserwujących. Branża beauty może na tym zyskać!

Więcej o sposobach promowania branży beauty można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…