Pozyskanie klientów w branży beauty – 5 dróg online

Gabinety kosmetyczne to zazwyczaj małe biznesy prowadzone przez kilka osób. Budżety marketingowe nie są w nich wielkie. Jak więc tanim kosztem wypromować biznes? Jak z pomocą internetu zwiększyć bazę w nowej rzeczywistości? Pozyskanie klientów w branży beauty – 5 dróg online.

Pierwsza myśl? Marketing prasowy, reklamy telewizyjne i radiowe. Niestety, te potrafią bardzo szybko pochłonąć miesięczny budżet reklamowy i przy analizie danych po kampanii nie zawsze przekładają się na zyski dla małego przedsiębiorstwa. Jak więc dotrzeć do nowych klientów bez rozbijania banku? Dzięki kanałom marketingu online małe firmy nigdy nie miały większego dostępu do opłacalnych, możliwych do śledzenia narzędzi marketingowych.

REKRUTACJA W SALONIE BEAUTY. NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Pozyskanie klientów w branży beauty – 5 dróg online

Zachęć ludzi do dołączenia do listy e-mailowej

E-mail marketing nie jest najnowszym kanałem marketingowym, ale nadal jest jednym z najskuteczniejszych. Według DMA, średni zwrot z inwestycji, jaki przynosi wysyłka kampanii mailingowej to 3800%. Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka to 38 zł zysku dla firmy.

Jeśli jesteś nowy w e-mail marketingu, rozpoczęcie pracy jest łatwe. Zarejestruj się u dostawcy marketingu e-mailowego, zbierz kontakty online, dodając formularz rejestracyjny do swojej witryny i zacznij wysyłać profesjonalne wiadomości za pomocą szablonu e-mail dostosowanego do urządzeń mobilnych. Dodanie do tego zniżek na usługi będzie kolejnym czynnikiem przekonującym do wybrania twojego biznesu.

CONTENT MARKETING. JAK WYKORZYSTAĆ GO W BRANŻY BEAUTY?

Załóż bloga

Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Ale co by było, gdybyś pomyślał o swoim blogu jako o pisemnym zapisie pytań, które klienci cały czas zadają? Publikowanie przydatnych postów to łatwy sposób na pochwalenie się swoją wiedzą i dotarcie do nowych klientów, gdy szukają odpowiedzi online. Blogi to także świetny sposób, aby ludzie mogli dowiedzieć się więcej o firmie oraz oferowanych przez nią produktach i usługach W zespole przeprowadź burzę mózgów, by wymyślić parę pomysłów na posty na blogu i zapytaj kilku klientów, czy chcieliby podzielić się swoją perspektywą. Poznaj ich zdanie, pytania i wątpliwości. Daj im odpowiedź na swoim blogu.

Pozyskanie klientów

Zachęcaj do recenzji

Zwiększenie liczby recenzji może być jednym z najlepszych sposobów na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na potencjalnych klientach. Przedsiębiorcom najbardziej zależy na autentycznych recenzjach od klientów, którzy lubią odwiedzać ich firmę.

Opublikuj call to action na swojej stronie na Facebooku i poproś lojalnych fanów o udostępnienie recenzji. Co możesz zaoferować w zamian? Zniżki na usługi.

BEAUTY TRENDY NA 2021 ROK

Poproś o polecenia

Kiedy ostatni raz poprosiłeś swoich obecnych klientów o polecanie firmy? Polecenia ustne to jedne z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nowych klientów. Wiele firm unika jednak zapytania o to. Nie pozwól, aby strach przed odrzuceniem stanął na drodze dotarcia do nowych klientów! Nawet jeśli tylko kilka osób powie tak, zdobędziesz kilka wartościowych kontaktów.

Zapytaj klientów o zdanie

Docieranie do nowych konsumentów często zaczyna się od zrozumienia obecnych klientów. Czy wiesz, jak większość z nich dowiedziała się o tobie? Czy masz świadomość, jakie produkty, usługi lub tematy ich najbardziej interesują?

Możesz wysłać szybką ankietę, aby lepiej poznać ich zainteresowania i zachowania. Na przykład, jeśli dowiesz się, że wielu klientów dowiedziało się o firmie za pośrednictwem konkretnej witryny z recenzjami, rozważ podwojenie tam budżetu marketingowego, aby nadal przyciągać nowych zainteresowanych za pośrednictwem tego konkretnego kanału.

B2Beauty Trends Show
20 luty 2022
PGE Narodowy, Warszawa
Więcej informacji: b2beautytrends.pl

Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Zobacz również

Kluczowe trendy 2022 w branży beauty

Tendencje zmieniają się co rok. Jakie trendy 2022 w branży beauty według „Global Cosmetic Industry” będą na topie? Wśród nich…

Otwarcie salonu beauty. 10 wskazówek

Otwarcie salonu beauty to wyzwanie. Poznaj 10 wskazówek, które pomogą ci na starcie biznesu. Stwórz biznesplan salonu Napisanie biznesplanu powinno…

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…