Otwarcie salonu beauty. 10 wskazówek

Otwarcie salonu beauty to wyzwanie. Poznaj 10 wskazówek, które pomogą ci na starcie biznesu.

Stwórz biznesplan salonu

Napisanie biznesplanu powinno być pierwszym krokiem przy zakładaniu jakiejkolwiek firmy. Przedstawia on jasny cel, opisuje, w jaki sposób można go osiągnąć i daje dobry obraz tego, co należy zrobić, aby odnieść sukces.

Trzeba upewnić się, że dobrze rozumie się istniejący rynek salonów w okolicy, w tym jego wielkość, wzrost i trendy. Pomoże to dokładnie zaplanować, jak będzie się konkurować z innymi salonami beauty. Powinno się także mieć dobrze sprecyzowaną grupę docelową.

Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i regulacjami

Przepisy i regulacje różnią się w zależności od miejsca zamieszkania i rodzaju otwieranego salonu. Na przykład salon, który stricte świadczy usługi fryzjerskie, będzie wymagał innych licencji od salonu, który oferuje również zabiegi na twarz lub masaże.

Znajdź sposób na wyróżnienie salonu

Zastanów się, co sprawi, że twój salon będzie wyjątkowy. Czy to usługi, które oferujesz? Twój troskliwy personel? Twoje spersonalizowane doświadczenia? Cokolwiek to może być, postaraj się, aby stał się centralnym punktem tożsamości i stamtąd rozwijaj swój biznes. Innymi słowy, znajdź swoją niszę. Rozwijanie firmy na rynku niszowym jest znacznie łatwiejsze niż próba odniesienia sukcesu na dużym, ogólnym rynku.

Rynek niszowy daje większe zabezpieczenie przed porażką i szansę dowiedzenia się, co działa dobrze (a co nie) dla firmy, umożliwiając bliższą interakcję z klientami.

Porozmawiaj z dystrybutorami

Aby zaopatrzyć się w produkty do salonu – takie jak krzesła, lustra, stanowiska do mycia i suszenia, szampony, odżywki, pędzle – należy skontaktować się z dystrybutorem. Można znaleźć lokalnych, hurtowych lub krajowych z lokalnymi agentami.

Otwarcie salonu beauty

Rozpoczynając wyszukiwanie dystrybutorów, należy pamiętać o uważnych zakupach i rozważeniu każdego potencjalnego klienta. Trzeba przyjrzeć się cenom i obsłudze klienta (np. poradom lub konsultacjom) oferowanym przez różnych dystrybutorów.

Zbuduj solidną bazę klientów

Właściciel salonu powinien umieścić swoich klientów i ich doświadczenie na szczycie listy priorytetów. Stworzy to powracających grupę, która z czasem stworzy wiarygodną bazę klientów.

Czytaj też: REKRUTACJA W SALONIE BEAUTY. NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Wybierz odpowiednią lokalizację, aby otworzyć swój salon

Niezależnie od tego, czy kupuje się budynek, czy wynajmuje powierzchnię handlową, lokalizacja jest jednym z największych kosztów otwarcia salonu. Przy podejmowaniu tej decyzji należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Powinien znajdować się w dobrze zaludnionym obszarze i być łatwo dostępny samochodem lub komunikacją miejską. Należy się też upewnić się, że jest wystarczająco daleko od konkurencji, która oferuje te same usługi, co dany salon.

Zatrudnij projektanta

Jeśli jest wystarczająco środków finansowych, zatrudnienie projektanta, który pomoże stworzyć salon, może zmniejszyć stres i zapewnić atrakcyjną, funkcjonalną przestrzeń do pracy. Taki specjalista może pomóc w określeniu ogólnego wyglądu i stylu, który jest zgodny z wizją właściciela.

Jak najlepiej wykorzystać przestrzeń? Dwustronne stanowiska i kanapy dla oczekujących gości. Powinno się znać wymiary każdego obszaru przed zakupem sprzętu lub mebli.

Skoncentruj się na personelu

Salon jest tak dobry, jak ludzie, których się zatrudnia, aby go prowadzić. Ponieważ piękno to tak osobista branża, ważne jest, aby pozyskać wykwalifikowany, kompetentny i przyjazny personel.

Poświęcenie czasu na gruntowne przeszkolenie pracowników pomoże firmie działać sprawniej i utrzymać profesjonalną reputację.

Czytaj też: CONTENT MARKETING. JAK WYKORZYSTAĆ GO W BRANŻY BEAUTY?

Pomyśl o klientach

Na początku warto zebrać opinie klientów na temat tego, co im się podoba, a co nie w salonie i nakreślić w biznesplanie, w jaki sposób zamierza się zaspokoić ich potrzeby i pragnienia. Należy pokazać konsumentom, że ich opinie są cenne i chce się zmieniać salon tak, by był dla nich najbardziej przyjazny.

Wyceń się na tyle, ile jesteś wart

Decyzja o wysokości opłat za usługi może być trudna, zwłaszcza gdy dopiero zaczyna się działalność gospodarczą. Po przeprowadzeniu rozeznania i zorientowaniu się, ile ktoś z twoim poziomem wyszkolenia może pobierać opłat, powinieneś dokładnie rozważyć własne umiejętności i na tej podstawie określić cenę. Nie zawsze słuszne jest to, ile pobierają inni w okolicy.

B2Beauty Trends Show
20 luty 2022
PGE Narodowy, Warszawa
Więcej informacji: b2beautytrends.pl

Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Zobacz również

Pozyskanie klientów w branży beauty – 5 dróg online

Gabinety kosmetyczne to zazwyczaj małe biznesy prowadzone przez kilka osób. Budżety marketingowe nie są w nich wielkie. Jak więc tanim…

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…