Networking a medycyna estetyczna. Konieczny krok w stronę rozwoju sieci kontaktów

W czasach, kiedy relacje trudno jest budować „na chłodno” z pomocą przychodzi networking, który odgrywa niebagatelną rolę w branży estetycznej. Sztuka nawiązywania i podtrzymywania relacji nigdy nie była ważniejsza.

Współczesne czasy wymagają nowoczesnych rozwiązań. Nie wystarczy już sam telefon i próba zbudowania relacji biznesowej „na chłodno”. Teraz liczy się skuteczność i „ludzkie” podejście do biznesu, które gwarantują obopólny sukces. Networking stał się więc nie opcją a koniecznością, która ułatwia nawiązywanie kontaktów i pomaga podjąć strategiczne, biznesowe decyzje w oparciu o rozbudowanie relacji.

Networking – czym jest?

W skrócie, networking do droga do wymiany informacji czy zasobów, a także sprawdzenia możliwości współpracy. W praktyce to działanie polegające na moderowaniu kontaktami biznesowymi w celu poprawy ich jakości, utrzymania, a także rozszerzenia strefy wzajemnych wpływów. Jego podstawą jest zaufanie. Działania networkingowe opierają się bowiem nie tylko na oferowaniu wzajemnie swoich usług, ale również na pomocy, jeśli w biznesie jest ona potrzebna. Rola zaufania sprowadza się więc do zbudowania przeświadczenia, że kontrahent nie działa na szkodę partnera, chcąc eksploatować maksymalnie współpracę, lecz zależy mu na obopólnych korzyściach i długofalowej współpracy.

networking

Networking w praktyce

Sztuka networkingu nie polega na uczestnictwie w spotkaniu i wręczeniu przypadkowym osobom swoich wizytówek. To coś więcej. Nie bez powodu mówi się o „sztuce” – nawiązywanie nowych kontaktów nie jest wcale tak łatwe, jak można by się było tego spodziewać.

Jak więc do niego przystąpić? Niezbędne do tego jest tworzenie sytuacji biznesowych, które na to pozwolą. Żeby ograniczyć cold callingowe i cold mailingowe działania, które w wielu przypadkach nie przynoszą oczekiwanych efektów, warto postawić na uczestnictwo w wykreowanych zewnętrznie spotkaniach. Do nich zaliczyć można konferencje, targi czy prelekcje, pozwalające na poznanie potencjalnych kontrahentów z interesujących branż. Tym samym w jednym miejscu i czasie zgromadzeni są ludzie, których obecność umotywowana jest osiągnięciem korzyści biznesowych nie tylko polegających na zebraniu dawki wiedzy czy promocji marki, ale również otwartych na zwiększanie sieci kontaktów.

Podczas wspomnianych wydarzeń dużą rolę odgrywa moderacja. Najbardziej merytoryczne i nastawione na sukces uczestników eventy dedykują networkerów, których zadaniem jest sprawne łączenie biznesów. To ludzie, które posiadają szeroką bazę wiedzy na temat obecnych, co ułatwia im prowokowanie kontaktów biznesowych między przybyłymi. Robią to w nienachalny, naturalny sposób przełamując pierwsze „lody” i rozpoczynając dyskusję, która może wieść do długofalowej współpracy.

Dlaczego networking jest ważny dla medycyny estetycznej?

Ostatni rok był wymagający dla polskiej gospodarki, ale również dla sektora beauty. Początkowo branża została zamknięta, a następnie zmuszona do funkcjonowania w reżimie sanitarnym. Nie można również pominąć aspektów pobocznych, które wpłynęły na jej działanie. Ograniczenia narzucone przez rząd w kwestii szkoleń, konferencji czy targów znacząco utrudniły pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych. Oddziałały również na rozwój w aspekcie merytorycznej wiedzy.

Przez ten czas rynek się jednak nie zatrzymał. Postawiono na rozwinięcie technologiczne branży, a także rozbudowanie rozwiązań dostępnych dla użytkownika w domu. To oznacza konieczność adaptacji do nowych warunków oraz coraz szersze zindywidualizowanie oferty. Nieustannie rozwija się sektor medycyny estetycznej dla mężczyzn. Stawiane są kolejne wymagania odnoszące się do uzyskania naturalnego wyglądu przy pomocy współczesnych narzędzi. Do pacjenta podchodzi się holistycznie, patrząc na wymagania stawiane przez jego organizm nie tylko na polu poprawy wyglądu. Aspekty te zyskały w ostatnim czasie najszerszy rozgłos i wymagają dyskusji całego środowiska.

B2Beauty Trends Show połączy biznes

B2Beauty Trends Show to wydarzenie łączące zarówno merytoryczną wiedzę z zakresu branży beauty, jak również stawiające na rozwój biznesowych kontaktów uczestników. To dedykowana konferencja z największymi specjalistami, którzy pomogą rozwinąć poszczególne przedsiębiorstwa dzięki fachowej wiedzy z różnych sektorów – między innymi HR czy marketingu. To także warsztaty branżowe, skupiające się na najważniejszych trendach medycyny estetycznej, aspektach zdrowia pacjenta czy zagranicznych inspiracjach, które zwiększą konkurencyjność na rodzimym rynku.

Wydarzenie to nakierowane jest na ułatwienie nawiązywania biznesowych kontaktów, które ustabilizują łańcuch dostaw i zapewnią bezpieczniejsza przyszłość przedsiębiorstwom.

B2Beauty Trends Show
6 maja 2021
PGE Narodowy, Warszawa
Więcej informacji: b2beautytrends.pl

Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Złotym sponsorem targów B2beauty Trends Show jest  producent produktów i akcesoriów do przedłużania rzęs, Crystal Lashes.

B2Beauty Trends Show Team