Najważniejsze trendy branży beauty. Zero waste, ekologia i natura

Cały świat z każdym rokiem staje się bardziej świadomy wpływu cywilizacji na środowisko. Widać to również w przypadku biznesu urodowego. Najważniejsze trendy branży beauty się zmieniają – stawia się na naturę!

Trendy branży beauty się zmieniają. Coraz więcej marek stawia na bycie bliżej natury i dbanie o środowisko. Co jeszcze znajduje się wśród najmodniejszych kierunków rozwoju sektora urodowego?

Zero waste

Choć największy udział w zanieczyszczeniu planety mają przemysł paliwowy i odzieżowy, to kosmetyczny również ma istotny wpływ na środowisko. Produkcja plastiku koniecznego do opakowania poszczególnych produktów, ale także używanie składników mających negatywny wpływ na naturę to jedne z największych grzechów branży. Jak stara się odkupić swoje winy?

Coraz więcej firm decyduje się na zmianę nawyków w kwestii pakowania towaru. Jednym z przodowników jest Lush, który już od wielu lat bazuje wyłącznie na dobrych do recyclingu papierowych torbach, a mydło sprzedaje na wagę i pakuje je we wspomniany papier. Butelki, których używa do płynnych produktów, pochodzą z recyclingu i mogą być niemu powtórnie poddane. Część z produktów może być także napełniona w salonach tak, by nie powodować konieczności ponownego zakupu plastiku.

trendy branży beauty

Kosmetyki wegańskie

Moda na wegańskie kosmetyki przyszła nie tak dawno temu. Zwiększenie świadomości konsumentów odnośnie do powstawania poszczególnych produktów i coraz większy aktywizm wegan spowodowały, że brandy musiały poszukać odpowiedzi na zmieniające się wybory zakupowe.

Obecnie wiele marek chwali się liniami produktów wegańskich lub całkowicie przechodzi na sprzedaż tego typu kosmetyków. Bycie „cruelty free” na stałe wpisało się we współczesne trendy branży beauty. Jakie firmy praktykują tę filozofię? Między innymi Yope, Tołpa, Lush, GOSH, Pierre Rene, Ardell, jak również Evree.

Minimalizm

Jeszcze kila sezonów temu świat zachwycał się skomplikowanymi skin care routines prosto z Japonii i Korei. Oczyszczanie i nawilżanie twarzy w 10 krokach wydawało się najlepszym możliwym rozwiązaniem, gwarantującym promienną i odżywioną cerę.

Obecnie powoli odchodzi się od tego trendu na rzecz kosmetycznego minimalizmu. O co w nim chodzi? O efektywność możliwie jak najmniejszym nakładem sił. Dokładny demakijaż w maksymalnie dwóch krokach i dogłębne nawilżenie w kolejnych dwóch. Nie więcej! Jeśli można zredukować poświęcony czas do minimum i uzyskać podobne rezultaty co przy wielu godzinach spędzonych przed lustrem, to dlaczego nie spróbować?

Aromaterapia

W dzisiejszym świecie coraz więcej mówi się o konieczności dbania o wewnętrzną homeostazę i o znajdywaniu czasu dla siebie. Mówi się, że istnieje silny związek pomiędzy skórą a umysłem. Wykorzystuje się to w czasie aromaterapii, której celem jest zrelaksowanie osoby poddanej zabiegowi, ale również wykorzystanie dobroczynnych składników do poprawy stanu zdrowia. Coraz więcej drogerii w swoim asortymencie poza standardowymi kosmetykami ma więc te wysoce aromatyzowane, a także olejki i balsamy o intensywnych zapachach.

Więcej o sposobach promowania i trendach branży beauty można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ile czasu powinno trwać wykonanie makijażu?

Prowadzisz studio wizażu lub salon kosmetyczny, w którym jedną z usług jest makijaż? Zastanawiasz się ile czasu powinna trwać ta…

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…