Kobieca strona biznesu - salon spa

Własny salon spa to zawodowe marzenie wielu kobiet. Nie można jednak ukryć, że wiąże się on ze sporą inwestycją. Ile środków finansowych należy przygotować na start? O czym pamiętać przy zakładaniu własnego biznesu?

Zazwyczaj kiedy myśli się o założeniu własnego biznesu w branży beauty, większość zainteresowanych wybiera projekty łatwe do realizacji i nie wymagające zbytniej infrastruktury albo nawet szczególnej lokalizacji. Inaczej jest w przypadku salonów spa, które są wyjątkowo luksusową, ale jednocześnie kosztowną biznesową opcją. Inwestycja w sprzęt, obiekt, a także wykwalifikowanych pracowników to absolutna podstawa. Ile więc to kosztuje?

Lokalizacja jest ważna

O wiele łatwiej jest tym kosmetyczkom czy specjalistkom, które decydują się na pracę z domu lub wyłącznie z dojazdem do klienta. Ten model biznesowy powoduje, że koszta utrzymania interesu są o wiele niższe. W przypadku salonu spa większość elementów inwestycyjnych jest droga. Specjalistyczny sprzęt, sauny, wykwalifikowana kadra, ale także lokalizacja są największymi wydatkami. Należy mieć świadomość, że założenie własnego biznesu spa jest inwestycją na lata, dlatego tak ważne jest to, by maksymalnie zoptymalizować potencjał projektu.

Jakie więc miejsce na salon wybrać? Najlepiej takie, które znajduje się w pobliżu kluczowych wypoczynkowych obiektów, nie dysponujących podobnymi usługami. Ten ruch spowoduje, że klienci, którzy wybrali je jako miejsce wypoczynku, poszukiwać będą dodatkowych atrakcji w okolicy. Dobrymi lokalizacjami są również popularne centra handlowe, jednak te wiążą się z o wiele wyższymi kosztami.

Ile więc założyć środków na opłacenie wynajmu salonu? Na pewno trzeba się liczyć z koniecznością inwestycji w przestrzeń mierzącą co najmniej 100 m2. To pozwoli na swobodne rozplanowanie recepcji, da miejsce na poszczególne gabinety, poczekalnię, recepcję czy też zaplecze sanitarne. W zależności od miast, ceny będą różne. W mniejszych można się zamknąć w 2500 złotych miesięcznie, a w większych koszta te rosną do 6000 tysięcy wzwyż. Dodatkowo należy liczyć się z odrębnymi wydatkami na media. Te w zależności od atrakcji w obiekcie (sauna, solarium, jacuzzi) wynosić mogą nawet kilka tysięcy złotych.

spa

Ceny wyposażenia

W skład wyposażenia gabinetu spa wchodzą nie tylko kosmetyki używane do zabiegów, ale również specjalistyczne meble. Pojedynczy pokój generować będzie koszta około 15 tysięcy złotych. Co powinno się znaleźć w salonie? Stół do masażu i wanna z hydromasażem to każdorazowo koszt około 5 tysięcy złotych. Sauna to z kolei inwestycja rzędu 20 tysięcy złotych. Zestawy do pielęgnacji stóp i dłoni kosztują ponad 2500 złotych, a fotele kosmetyczne 4000-4500 złotych. Jeśli dysponuje się większą gotówką, można zainwestować w kapsuły kosmetyczne. Płaci się za nie od 50 000 do 100 000 złotych. Nie można również zapomnieć o nawilżaczach powietrza (1000 zł), klimatyzacji (4000 zł), a także ozdobnych kamieniach (400-500 zł) do podgrzewania.

Co powinno się znaleźć w ofercie spa?

Spa to przede wszystkim relaks, czyli wszystko to, co rozluźnia ciało i umysł. W ofertach poszczególnych salonów znajduje się szeroka gama masaży i peelingów. Ponadto, wyselekcjonowane oferty przygotowane zostają również dla poszczególnych partii ciała - specjalistyczne rytuały jak montibello, ultradźwięki, mezoterapie czy mikrodermabrazje. Profesjonalne gabinety niekiedy posiadają w swojej ofercie również laseroterapie i fotoodmładzanie, godząc kosmetykę z relaksem.

Dobry pracownicy to podstawa

Poradniki eksperckie rozpisują się o tym, że każdy gabinet potrzebuje co najmniej 5-6 pracowników. Tę liczbę można ograniczyć. Dwie osoby na recepcję w systemie zmianowym (lub jedna, jeśli godziny pracy gabinetu są ograniczone) i dwie specjalistki, które wykonują zabiegi w jednym czasie w dwóch odrębnych gabinetach to dla niektórych biznesów wystarczająca liczba. Jasne jest jednak, że im większa liczba pracowników, tym większy komfort pracy. Należy założyć, że wynagrodzenie miesięczne takich osób to co najmniej 3 000 złotych netto każdorazowo.

Jak szybko oczekiwać zwrotu inwestycji?

Żeby nastąpił on szybciej niż później potrzebna jest również inwestycja w działania marketingowe, czyli dodatkowe mniejsze lub większe koszta, na które decyduje się przedsiębiorca. Należy przyjąć, że "wyjście na zero" może zająć nawet 8-10 lat przy tak dużych kosztach inwestycji. Jeśli jednak dana osoba decyduje się na to, by otworzyć własny salon spa, raczej zakłada, że jest to jej docelowa firma.

Więcej o sposobach organizacji pracy salonów kosmetycznych i spa będzie można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team