Jak pozyskać klientów? Z pomocą przychodzi nowoczesny marketing

Rozpoczęcie działalności w branży beauty wiąże się ze zwiększeniem odpowiedzialności i wieloma nowymi wyzwaniami. Jak pozyskać klientów, by inwestycja się zwróciła? Z pomocą przyjdzie nowoczesny marketing.

Dla wielu pasjonatów branży beauty rozpoczęcie własnej działalności wiąże się nie tylko z wielką radością, ale także ze sporym stresem. Z ludzi rzemiosła stają się biznesmenami odpowiedzialnymi za utrzymanie własnego przedsiębiorstwa. Trzeba sporej świadomości zagadnienia i wiedzy, by poradzić sobie z początkowymi trudnościami. Warto uniknąć również kilku podstawowych błędów.

Każdy biznes wymaga inwestycji. Młody przedsiębiorca liczy na to, że uda mu się jak najszybciej zarobić na tyle dużo, by ta się zwróciła. Konieczne do tego jest pozyskanie jak największej liczby klientów, którzy przez dłuższy czas korzystać będą z produktów lub usług oferowanych przez dany biznes.

Jak pozyskać klientów?

To pytanie zadają sobie wszyscy. W dobie rosnącej konkurencji i rozwoju rynku bardzo trudno jest wypracować sobie niszę. Jeśli jednak przedsiębiorca jest pewien, że jakość usług, obsługi i potencjał lokalizacyjny przedsiębiorstwa są zapewnione, naglącym pytaniem staje się to, jak pozyskać większą liczbę klientów. Dróg jest kilka.

Obecność w sieci

To w dzisiejszych czasach podstawa. Nie chodzi tu wyłącznie o stworzenie jakiejkolwiek strony internetowej, ale przede wszystkim o to, by była estetyczna i funkcjonalna. Potencjalnych klientów odstraszy długi czas jej ładowania, staromodny layout, nieaktualne dane czy brak jakiejkolwiek dodatkowej treści. Tą ostatnią może być rozwinięcie bloga tematycznego z praktycznymi poradami dotyczącymi oferowanych usług. Dużym plusem jest też aktualny cennik, jak i możliwość rezerwacji przez internet. Niektóre przedsiębiorstwa do realizacji tego ostatniego celu wykorzystują partnerów zewnętrznych, inne z kolei tworzą własny system umawiania wizyt w salonie czy gabinecie.

Dużym plusem jest także postawienie na kreatywne i estetyczne social media. W przypadku branży beauty sprawdzają się szczególnie konta w portalach Facebook i Instagram, które dają duże pole do prezentacji produktu czy usługi. Dobrze spisują się porównania – jak klientka wygląda przed wykonaniem zabiegu lub użyciem danego preparatu, a jak wygląda po nim. Przy tej okazji warto pamiętać, że nie ma lepszej reklamy niż zadowolony konsument. Rekomendacje i opinie to również bardzo duży atut stron internetowych czy prowadzonych profesjonalnych profili.

Dodatkowo nie można zapomnieć o pozycjonowaniu w panelu Google Firma. W tym celu należy wypełnić adekwatny formularz na stronach Google, podać dokładne dane firmy i zakres jej działalności. Kolejnym krokiem może być zlecenie płatnych kampanii, promujących lokalizację.

Jak pozyskać klientów

Influencer marketing

To mimo wszystko wciąż początkująca dziedzina w Polsce. Wiele firm kategoryzuje go wyłącznie w kontekście współpracy z wiodącymi vlogerami, blogerami i influencerami w sieci, ale w przypadku małych firm sprawdzi się działanie z ważnymi dla lokalnej społeczności postaciami.

Influencerzy mający nawet kilka, kilkanaście tysięcy aktywnych i zaangażowanych fanów mogą zagwarantować lepszą reklamę niż osoby posiadające konta z teoretycznie wielokrotnie większymi zasięgami.

W tym przypadku może wejść w grę nawet wariant współpracy barterowej, która przyniesie obopólne korzyści dla obu stron.

Premiowanie lojalności

To znany od lat krok, który naprawdę się opłaca. Jeśli klientka jest zadowolona z usługi, wróci chętnie po kolejną. Uczyni to jeszcze szybciej, jeśli w zamian za zdecydowanie się na kolejne świadczenia otrzyma coś bezpłatnie. Może to być kupon na dodatkowy zabieg czy produkt do wykorzystania po wykonaniu konkretnej liczby usług. „Wabikiem” może być także zniżka.

Takie działanie buduje w konsumencie przekonanie, że przez firmę, której płaci jest doceniany i wyróżniony. W biznesie chodzi wyłącznie o budowanie pozytywnych skojarzeń, więc ta metoda świetnie sprawdzi się w przypadku każdego przedsiębiorstwa.

Reklama kontekstowa

W biznesie wydanie pieniędzy nie jest sztuką. Prawdziwą jest zrobienie tego mądrze i tak, by początkowa inwestycja przyniosła oczekiwane zyski. Tak samo jest w przypadku marketingu. Można wydać wysokie kwoty, ale reklama nie będzie efektywna. Na czym więc się skupić i jak pozyskać klientów?

Z pomocą przyjdzie reklama kontekstowa. Targetowanie na konkretną grupę docelową z określonym wiekiem, statusem majątkowym, płcią czy nawet wykształceniem może czynić cuda. Nie wolno również zapomnieć o geolokalizacji, by trafić wyłącznie do tych potencjalnych klientów, którzy mają szansę skorzystać z danych usług. Przydatne może być także wykorzystanie remarketingu, czyli marketingowych rozwiązań technologicznych do kierowania reklamy do ludzi, którzy już słyszeli o danym przedsiębiorstwie, w przeszłości odwiedzali jego stronę internetową lub profil, ale nie zdecydowali się ostatecznie na skorzystanie z usług.

Istotne w tworzeniu reklamy są także upodobania użytkownika. Nawet w przypadku kampanii banerowych pozwalają na dotarcie reklamy wyłącznie do osób, które mogą być nią potencjalnie zainteresowane.

Wyjście na zewnątrz

Ważnym elementem jest dotarcie do klienta, który nie zna danej firmy. To można zrobić również poprzez „wyjście na zewnątrz”, czyli skorzystanie z możliwości prezentacji produktów czy usług podczas eventów zewnętrznych. Warto sprawdzić wydarzenia, które odbywają się w okolicy i zastanowić się, czy stanowisko wystawiennicze nie byłoby dobrym rozwiązaniem, by zaprezentować firmę. Im bardziej pokrewna tematyka imprezy ze specyfiką biznesu, tym lepiej.

Więcej o sposobach promowania branży beauty można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…