Aplikacja do makijażu, siła influencerów i kreatywność. Jak marki makijażowe radzą sobie z ograniczeniami?

Podczas pandemii miłośnicy make upu, stanęli przed dylematem: jak zamówić potrzebne do niego produkty, nie mając możliwości wypróbowywania ich w sklepie? Świat staje się coraz bardziej wirtualny, co jest też naturalną konsekwencją covid-19. Pytanie, jak marki makijażowe mają sobie z tym poradzić.

Żeby się dostosować, zmień kolor

Zakupy makijażu online to nowy trend. Sam proces musi być wysoce dostosowany pod indywidualnego klienta, szczególnie jeśli chodzi o kolory takich kosmetyków, jak podkład czy korektor. Równie istotne jest to w kontekście koloru szminek. Szukając idealnej, niekiedy klientka korzysta z wielu testerów, co w dzisiejszej sytuacji pandemicznej jest niemożliwe.

O ile nie ma problemu z zamówieniem produktów, z których korzystało się już wcześniej, to wypróbowywanie nowych jest zagwozdką. Jak na tę potrzebę zareagowały marki makijażowe? Essence wypuściło szminkę o nazwie „Kiss the Black Sheep”. Co w niej wyjątkowego? Zmienia kolor po nałożeniu w zależności od poziomu pH użytkownika. W efekcie klient ma uzyskać idealny odcień różu w odniesieniu do kolorytu skóry.

Przekonaj dzięki mediom społecznościowym

Media społecznościowe przyczyniają się do wzrostu zaufania do marki, co jest szczególnie ważne teraz, gdy w sklepach obowiązują przepisy i ograniczenia dotyczące próbek produktów. Influencerzy sytuują się pomiędzy celebrytą a internetowym znajomym. Dzięki temu ich obserwatorzy czują się tak, jakby bliska osoba podpowiadała im, jakie produkty do makijażu warto wypróbować.

Angażowanie się w marketing influencerów nigdy nie było ważniejsze. Wcale nie musi być drogie! W większości przypadków myśli się o nim jak o płaceniu za promocję kontom z ponad milionem obserwujących. To błędne założenie, bo dużo większe zaufanie odbiorcy mają do mikroinfluencerów (mających od 10 000 do 100 000 obserwujących). Badania przeprowadzone przez Statista wykazały, że 45,8% marek makijażowych wskazało ich jako najskuteczniejsze narzędzie marketingowe.

Postaw na opinie

Wiele marek makijażowych lekceważy kwestię recenzji. Wychodzą z założenia, że chodzi wyłącznie o sprzedaż, a nie budowanie zaufania. Opinie klientów są jednak bezcenne, szczególnie w czasach, gdy możliwość wypróbowywania produktów przed zakupem jest mocno ograniczona.

Nie można się bać recenzji. Nie zawsze będą one w stu procentach pozytywne, jednak sam fakt, że daje się klientom platformę do wyrażenia swojego zdania, jest sporym plusem. Oczywiście, zachodzi niebezpieczeństwo, że konkurencja nie zawsze będzie fair, jednak specjalnie systemy i personalizowane firmy zajmujące się pozyskiwaniem rzetelnych recenzji skutecznie pomogą to działanie ograniczyć.

marki makijażowe

Makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

Niektóre firmy z branży kosmetycznej eksperymentują ze sposobami prezentowania produktów do makijażu dzięki rozwiązaniom wirtualnym. Sephora ma dedykowaną do tego aplikację i sprzedaje tak również w sklepie. Duże ekrany zatytułowane „VirtualArtist” zachęcają kupujących do wirtualnego „dotknięcia i wypróbowania” produktów do makijażu.

Brand opracował również aplikację, która pozwala kupującym robić to samo w domu. Aby zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć klientów, zawiera ona również wirtualne samouczki. Z kolei HiMirror wprowadza technologię, która skanuje twarze w celu wykrycia typów skóry i odpowiednich zaleceń dotyczących produktów.

Kolejne trudne sytuacje zdrowotne na świecie i ograniczenia pobudzają kreatywność producentów. Nie ulega wątpliwości, że marki makijażowe radzą sobie w rzeczywistości wirtualnej tak samo dobrze, jak w standardowej.

Więcej o branży beauty będzie można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Złotym sponsorem targów B2beuaty Trends Show jest  producent produktów i akcesoriów do przedłużania rzęs, Crystal Lashes.

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ile czasu powinno trwać wykonanie makijażu?

Prowadzisz studio wizażu lub salon kosmetyczny, w którym jedną z usług jest makijaż? Zastanawiasz się ile czasu powinna trwać ta…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…

5 zalet posiadania biznesu w branży beauty

Branża beauty to szeroka dziedzina. Można zajmować się fryzjerstwem, wizażem i wieloma innymi sektorami usług. Co poza wariantywnością należy zaliczyć…