Ile kosztuje prowadzenie salonu kosmetycznego?

Do rozwinięcia własnego biznesu nie wystarczą pasja i umiejętności. Każdy artysta/rzemieślnik, który chce rozpocząć działanie „na swoim” musi liczyć się ze sporym wyzwaniem logistycznym i finansowym. Ile kosztuje prowadzenie salonu kosmetycznego?

W momencie otwarcia własnego biznesu przedsiębiorca staje się nie tylko głównym odpowiedzialnym za rozwój firmy, ale także strategiem, logistykiem, zaopatrzeniowcem, managerem dla zatrudnionych pracowników. To od jego decyzji zależy, jak potoczą się dalsze losy marki i jaki kierunek wybrać, by mogła się rozwinąć. W jego gestii leży również określenie, ile kosztuje prowadzenie salonu kosmetycznego.

Myślenie o każdym scenariuszu

Większość nowych przedsiębiorców myśli o tym, że wystarczy Excel i podstawowa wiedza z dziedziny gospodarki, by skalkulować koszta. Do pierwszych rachunków dolicza się koszta zakupu produktów, sprzętu, wynajmu salonu, mediów, prowadzenia strony internetowej czy pracowników. Bardzo często zapomina się jednak o tym, że pierwsze miesiące działalności w branży są zazwyczaj najtrudniejsze.

By zdobyć klientów potrzebna jest nie tylko jakość usług czy produktów, ale również reklama, która spowoduje, że odbiorcy dowiedzą się o zakresie działania firmy. To są dodatkowe koszta, które w czasie pierwszego etapu działania nie należą do niskich. Okazuje się, że wielu młodych biznesmenów zderza się z przysłowiową ścianą, ponieważ nie są przygotowani na to, że zyski z pierwszych miesięcy działalności nie pokryją wszystkich kosztów jej utrzymania. Przy wykonaniu wstępnych kalkulacji warto więc przygotować się na taką ewentualność i przed otwarciem firmy przygotować środki finansowe zapewniające płynność funkcjonowania przedsiębiorstwa.

koszta salonu

Koszta prowadzenia salonu

W skrócie można je podzielić na dwa rodzaje:
koszta stałe – czyli środki przeznaczone na wynajem, opłaty za prowadzenie strony internetowej, wynagrodzenia pracowników. Wszystko to, co cyklicznie przez kolejne miesiące trzeba będzie płacić
koszta zmienne – czyli środki, które trzeba wydać na premie pracownicze, zakup produktów (zależny od liczby wykonywanych zabiegów) czy też media

Lokal

Tu wiele zależy od formy – własności lub wynajmu. W przypadku tej pierwszej koszta ograniczą się do czynszu i podatków. Do drugiej należy też wliczyć koszta wynajmu, które mogą być wysokie. Na to ma z kolei wpływ zarówno metraż, jak również lokalizacja (drożej będzie w przypadku galerii handlowych). Doświadczeni przedsiębiorcy sektora beauty wskazują, że należy liczyć się z miesięcznym wydatkiem rzędu co najmniej 2000 zł. Dodatkowo do kosztów jednorazowych wchodzą remonty, dostosowanie pomieszczenia pod specyfikę gabinetu, jak również ewentualna kaucja dla właściciela.

Media

Te koszta nie są łatwe do określenia. W ich skład wchodzi prąd, gaz, woda czy ogrzewanie. Ponadto, należy liczyć się z wydatkami za wywóz śmieci, internet, telefon, ubezpieczenia czy zewnętrznej obsługi systemów rezerwacyjnych. Sumarycznie mogą pochłonąć nawet do 1000 zł w zależności od pory roku czy liczby klientów.

Bieżące rozliczenia i zakupy

Nie można zapomnieć o stałych punktach takich, jak księgowość (rozliczenia miesięczne), obsługa terminala (kwota uzależniona od liczby transakcji) czy transakcje bankowe. Do tego dochodzą koszta bieżących zakupów produktów, ale także rzeczy spożywczych (kawa, herbata, ciastka) i higienicznych przeznaczonych dla klientów i pracowników.

Ile kosztuje prowadzenie salonu kosmetycznego? Na to pytanie nie da się łatwo odpowiedzieć. Do wymienionych wydatków dochodzą również podatki i inne urzędowe opłaty związane z rozpoczęciem własnej działalności. Trzeba więc pamiętać, że należy być przygotowanym na to, że wkład własny na początku powinien sporo przekraczać zakładane koszta.

Więcej o tym, ile kosztuje prowadzenie salonu kosmetycznego, można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Content marketing. Jak wykorzystać go w branży beauty?

Content marketing to marketing treści, czyli działanie mające na celu regularne dostarczanie atrakcyjnych i jakościowych treści po to, by zdobyć…

Jak wyposażyć salon kosmetyczny? Praktyczne porady

Masz kwalifikacje, jesteś pełna zapału i chcesz otworzyć własny gabinet urody? Gratulujemy, to świetna decyzja! Ułatwimy ci nieco zadanie i…