Eko przyszłością branży beauty? Polacy mówią: tak!

W obecnych czasach coraz większa grupa konsumentów jest świadoma zagrożeń czyhających na środowisko i naturę ze strony branży beauty. Trend eko nie wydaje się więc chwilową modą, a wyborem, który towarzyszyć będzie sektorowi przez lata.

Badania wykazują, że już 120 bilionów ton produkowanego plastiku rocznie powstaje wyłącznie na użytek opakowań kosmetycznych. To dzięki temu materiałowi sektor mógł stać się zdecydowanie bardziej przystępny dla szerokiej gamy konsumentów i z dedykowanych salonów kosmetycznych przeniósł się w domowe zacisze. Dziś praktycznie nie ma już zabiegu z dziedziny spa&wellness, którego nie można by wykonać samemu.

Eko skład w branży beauty

Rozważania na temat tego, czy produkt jest ekologiczny, zazwyczaj zaczyna się od jego składu. Czego w nim unikać, by mieć pewność, że używany przez nas produkt jest dla ziemi jak najbardziej fair? Pierwszy na liście jest popularny SLS, czyli spieniacz używany w szamponach i mydłach. W środowisku wodnym sieje on spustoszenie. Uszkadza tkanki organizmów żywych, co w perspektywie powoduje, że te umierają.

Czego szukać na butelce, by wiedzieć, że preparat nie jest ekologiczny:
- Sodium Lauryl Sulfate (SLS)
- Sodium Laureth Sulfate (SLES)
- Magnesium Lauryl Sulfate
- Ammonium Lary Sulfate

Ponadto, składnikami, których warto unikać, są filtry chemiczne:
- oxybenzone
- octo carboxyle
oraz mikroplastik, który często trafia do żołądków zwierząt wodnych:
- Polyethylene (PE)
- Polypropylene (PP)
- Polyethylene Tetraphthalane (PET, PETE)

eko

Być eko, ale nie dać się nabić w butelkę

Choć pierwsze skojarzenia odnośnie do kosmetyków eko sytuują się wokół ich składów czy formuł, to istnieje również inny aspekt, na który warto zwrócić uwagę. Tylko 9 procent wyprodukowanego plastiku podlega recyclingowi. Marki zaczęły wykorzystywać na swoją korzyść zwiększenie świadomości konsumentów i to nie zawsze w etyczny sposób. Niejednokrotnie poprzez opakowania w kolorach ziemi, które imitować miały drewno jak również papier, starały się przekonać klientów, że sięgając po ich produkt wybierają ekologicznie. Z drugiej strony do głosu zaczęły dochodzić te firmy, które świadomie budują markę w oparciu o dbałość o środowisko. Prekursorem w pełni ekologicznych rozwiązań jest między innymi brytyjski Lush, który w tej chwili bez opakowań sprzedaje około 40 procent produktów. Wszystkie są wegańskie, a te, które pakowane są plastik nadają się do recyclingu lub do ponownego napełnienia w sklepach stacjonarnych spółki.

Wśród polskich firm z eko-opakowań korzystają między innymi wegańska Yope, KOI, Mokosh, Phlov, jak również Ministerstwo Dobrego Mydła.

Raporty Nielsena donoszą, że już ponad 40 procent Polaków zwraca uwagę na to, czy produkt, który nabywają, jest eko. Największa popularnością w tym sektorze cieszą się środki do pielęgnacji twarzy, te dla dzieci, a także pasty do zębów. Równie popularne są naturalnie środki do czyszczenia. Warto jest więc już teraz uwzględnić w swojej ofercie rozwiązania, które za kilka lat staną się obowiązkiem każdego liczącego się salonu beauty.

Więcej o trendzie eko w branży kosmetycznej będzie można dowiedzieć się podczas B2Beauty Trends Show. Event odbędzie się 6 maja 2021 na PGE Narodowym w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…