Content marketing. Jak wykorzystać go w branży beauty?

Content marketing to marketing treści, czyli działanie mające na celu regularne dostarczanie atrakcyjnych i jakościowych treści po to, by zdobyć nowego klienta i utrzymać zainteresowanie firmą. W branży beauty jest on niezbędny.

Celem każdego salonu beauty czy też brandu jest pozyskanie klienta. Podstawą jest produkt lub oferowana usługa, której jakość ma być kartą przetargową skłaniającą do zakupu. Współczesny konsument ma jednak do wyboru szeroki wachlarz możliwości. Salony czy punkty usługowe powstają w miastach na każdym kroku, a pandemia wymusiła ponadto zwrot w stronę poszerzenia ofert online. Konkurencja rośnie i nie śpi, a przedsiębiorcy starają się dotrzymać jej tempa. W tym właśnie miejscu pojawia się content marketing, który potrafi zmienić oblicze każdej marki.

Content marketing – praktycznie zastosowanie

Content marketing to jedna ze strategii marketingowych, opierająca się na tworzeniu unikalnych treści w odniesieniu do danego brandu. Ich celem jest utrzymanie zainteresowania u klientów, którzy są już z marką zapoznani oraz przekonanie do związania się z nią nowych. W tym przypadku brand nie stawia na pustą reklamę. Chce stworzyć coś, co będzie wartością dodaną, która umożliwi zbudowanie długotrwałych relacji z odbiorcą.

NETWORKING A MEDYCYNA ESTETYCZNA. KONIECZNY KROK W STRONĘ ROZWOJU SIECI KONTAKTÓW

Co należy do content marketingu? Między innymi branżowe czy brandowe artykuły, podcasty, infografiki, poradniki, video, platformy edukacyjne, a także raporty. One wszystkie dostarczają nie tylko ważnych i ciekawych dla potencjalnego klienta treści, ale również delikatnie „przemycają” informacje dotyczące marki.

Content marketing

Branża beauty a marketing

Jak w każdej gałęzi biznesu, również w branży beauty marketing to podstawa, a content marketing- ciekawe rozwiązanie. Współczesne czasy wymusiły na niej dostosowanie się do nowej rzeczywistości, którą były między innymi trudności w funkcjonowaniu salonów urody czy nawet możliwości zakupu produktów tradycyjnymi, stacjonarnymi metodami, do których klient był przyzwyczajony. To sprowokowało właścicieli czy też producentów do dodatkowego działania, wykraczającego poza ramy standardowej sprzedaży.

REKRUTACJA W SALONIE BEAUTY. NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Content marketing – przykłady

Przed dużymi trudnościami na rynkach międzynarodowych stanęły brandy kosmetyczne kosmetyków kolorowych. Nie wszystkie kraje w szczytowym momencie pandemii zezwalały na otwieranie każdego rodzaju sklepu. Niektóre ograniczyły się wyłącznie do możliwości zakupu podstawowych produktów, a nowa szminka czy tusz do nich nie należały. Poza rozszerzeniem możliwości zakupowych w przestrzeni online, brandy postanowiły działać kreatywnie. Dobrym przykładem jest tu L’Oreal, który wprowadził wirtualny makijaż. Na dziesięciu platformach (między innymi Zoom, Google Duo, Snapchat, jak również Instagram) umożliwił klientom wirtualne komponowanie makijażu bez konieczności zakupu produktów. Dzięki temu konsumenci mogli sprawdzić, jak będą wyglądać przy prawidłowym użyciu danego kosmetyku, a następnie nabyć go online.

BEAUTY TRENDY NA 2021 ROK

Function of Beauty postawiły na testy pod konsumenta. Marka już wcześniej znana była z indywidualnego podejścia do klienta. Tym razem rozszerzyła swoje działanie o specjalistyczne artykuły, ale także testowy guide-book prowadzący do wyboru najlepszego i najbardziej dopasowanego do klienta produktu.

NYX z kolei kilka lat temu zaproponowało rywalizację. Profesjonalni makijażyści, beauty vlogerzy, ale także konsumenci mogli zmierzyć się za sobą o nagrodę „Artysty roku”. Nie dość, że firma zyskała na rozgłosie, to kreatywnie wyszła do klienta, pokazując swój produkt i dając mu dodatkowe korzyści.

O content marketingu na B2Beauty powie Patrycja Górecka-Butora.

B2Beauty Trends Show
6 maja 2021
PGE Narodowy, Warszawa
Więcej informacji: b2beautytrends.pl

Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku:

B2Beauty Trends Show

Złotym sponsorem targów B2beauty Trends Show jest  producent produktów i akcesoriów do przedłużania rzęs, Crystal Lashes.

B2Beauty Trends Show Team

Zobacz również

Ogromny krok w rozwoju branży beauty. B2Beauty Trends Show za nami

Pierwsza edycja B2Beauty Trends Show za nami. Była to wyjątkowa okazja do zagłębienia się w tajniki branży beauty i poznanie…

B2Beauty Trends Show [PROGRAM WYDARZENIA]

6 września, PGE Narodowy w Warszawie i event B2Beauty Trends Show, czyli najbardziej merytoryczne wydarzenie poświęcone branży beauty w Polsce.…

Wszystko, co chcesz wiedzieć o branży beauty. B2Beauty Trends Show

B2Beauty Trends Show to przełomowe wydarzenie w branży beauty. To nie tylko merytoryczna wiedza, ale również przegląd innowacji i biznesowych…